Det er tre viktige pilarer i handel
PRIS, LEVERINGSTID OG KVALITET og det fungerer slik:
LAV PRIS OG KORT LEVERINGSTID ER DÅRLIG KVALITET
LAV PRIS OG GOD KVALITET ER LANG LEVERINGSTID
KORT LEVERINGSTID OG GOD KVALITET ER HØY PRIS
— Quote Source

Make it stand out.

Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

Assosiasjoner er selve merkevaren

Trond Blindheim, sosiolog og dosent ved Høyskolen Kristiania, fremhevet det visuelle perspektivet.
– Bilder skaper assosiasjoner, og assosiasjoner er selve merkevaren, påpekte han. Blindheim understreket at interiørdesign og visuelle virkemidler ikke bare handler om å skape stemning, men om å forankre en historie og et løfte i rommet rundt oss.

Den usynlige komponenten

Halvor Berg, lydspesialist i Glava, holdt et engasjerende innlegg om akustikk – den usynlige komponenten som kan løfte eller senke hele romopplevelsen.
– God lyd er god livskvalitet. Det påvirker både det fysiske og psykiske velværet, understreket han. I Canons showroom fikk deltakerne se hvordan lydabsorberende materialer kan trykkes og tilpasses visuelt, noe som gjør det mulig å kombinere funksjon, estetikk og identitet i ett grep.

Scenografi som sanselig strategi

Scenograf og interiørarkitet Astrid Maria Sætren løftet blikket fra interiør til scenografiens rolle som bærer av stemning, identitet og emosjon. Hun viste hvordan rom kan bygges ikke bare for funksjon eller form – men som aktive fortellere.
– Scenografi handler ikke bare om det vi ser, men det vi føler, sa hun. I møte med fremtidens interiørdesign mente Sætren at de taktile, poetiske og varige løsningene blir viktigere enn noensinne – og at teknologien nå åpner for å realisere slike visjoner også innenfor kommersielle og hverdagslige prosjekter.
– Det mest bærekraftige er ikke nødvendigvis det som varer lengst fysisk, men det som varer emosjonelt, sa hun.

Hva er greia med produktmedia

Produktmedia er en strategisk kommunikasjonskanal som styrker merkevaren din, øker synligheten og bygger relasjoner. 🌟Solo er et godt eksempel. Deres merchstrategi har gjort dem synlige, relevante og ettertraktet. I påsken i år kjørte de popups hvor man kunne skaffe seg produkter fra den populære påskekolleksjonen.🙌🏽


Jeg har jobbet med form og farge så lenge jeg kan huske. Målet er å finne den rette balansen mellom farger, form og historie. Det må alltid være en historie, En vegg, et bilde, en kopp skal formidle noe  - Alltid. Kjøper du kopper hjemme hos deg selv, velger du den koppen som forteller slik du vil være - din profil om du vil, din historie. 

Vi i Værøy Identitet og Profil lager profilering for bedrifter og organisasjoner. Vår jobb er å vise frem ditt varemerke slik at flest mulig ønsker å høre historien din, og husker på deg når de trenger dine tjenester og produkter.

Profilprodukter er en god investering når det er viktig at navn og budskap skal komme fram. Kundene dine liker det, det varer lenge. - - Og når var sist gang dine kunder takket for at du sendte de reklame?

Et reklameprodukt har forskjellig verdi. Noen varer kort og andre har vi hele livet. Som liten i starten på 70 tallet fikk jeg og min bror kjøpebukser. På disse buksene så hang det en nøkkelring i plast med merket Atomic. Fortsatt husker jeg merket på jeansen selv om det har vært borte fra markedet i mange år.

En kulepenn er ikke en kulepenn. Noen penner er laget for å deles med mange for å spre din logo, og så har vi “ du kan få låne pennen min men den vil jeg ha tilbake ..” Den som din kunde beholder og bruker lenge.


Å spille med flagget på brystet gjelder også for næringslivet. De fleste ønsker å vise hvilket team de hører til, og er stolt av det. La dine ansatte få være dine ambassadører, både i og utenom arbeidstid. Synlighet på Google er kjempeviktig. Hvis dine kunder søker etter navnet ditt i stede for profesjonen er det mye større sjanse for at de finner deg. Hos oss finner du løsninger for å få flere til å huske navnet ditt.

Profilering er som en sparekonto. Du må vise litt igjen hver uke for at kundene dine skal huske deg når de trenger dine produkter og tjenester. Gode profilerings-produkter er da som autotrekk, de viser igjen og igjen så lenge de blir brukt.

Profilprodukter er en god investering når det er viktig at navn og budskap skal komme fram. Kundene dine liker det, det varer lenge. Når var sist gang dine kunder takket for at du sendte de reklame?

Profil er noe du skaper - Image er de rundt deg som bestemmer.

Hos Værøy Identitet og Profil får du det meste innen bedriftsprofilering. Profilprodukter som flasker, penner, drops og titusener av andre produkter som er laget for å fremme din logo og ditt budskap. Det kommer nå fler og fler produkter med fokus på miljø og Fairtrade. Dette er og kommer til å bli et stort fokus på fremover. Vi har gode lokaler i Kopervik med utstillinger og prøver til ideskaping og inspirasjon.



Profilprodukter handler om å få frem budskap på en gjentagende og positiv måte. Det er lettere å finne deg hvis vi vet hva du heter.


I utgangspunktet er alle gaver til ansatte skattepliktige, men heldigvis finnes det enkelte unntak og i jula kan sjefen være ekstra snill.

I 2021 fikk sjefen større handlingsrom enn tidligere, til glede for mange av oss. Stortinget økte da den skattefrie grensen fra 2 000 til 5 000 kroner for skattefrie gaver. Hvis de ansatte har vært snille og flinke i år er det derfor ingen grunn til å knipe igjen pengesekken!

Naturalytelser, eller såkalte frynsegoder som er verdier du mottar fra arbeidsgiveren og som ikke er penger, er i utgangspunktet skattepliktige, men det finnes unntak. Her ser du oversikten: Naturalytelser på Altinn.no

Julegaver til gode formål

Så da er det altså 5 000 kroner som gjelder og hva får man egentlig for det da? Og hva vil de ansatte ha? Skal det være spiselig? Noe å lese? Noe nyttig?

Mange bedrifter velger å gi en pengesum til en ideell organisasjon eller et annet godt formål, enten lokalt eller nasjonalt. Redd Barna, Kirkens Nødhjelp, Frelsesarmeen, SOS Barnebyer og UNICEF har alle slike løsninger tilpasset bedrifter og som bedriften igjen kan kreve fradrag for.

For mange ansatte oppleves det som en fin gest å gi til et godt formål, men en hard eller myk pakke på julelunsjen eller heller ikke å forakte. Man føler seg sett og verdsatt.

Litt ekstra for seniorene

Hvis du har vært ansatt i tjue år i selskapet, kan sjefen klaske til med en gave på inntil 8 000 kroner uten at du må skatte. Deretter hvert tiende år, så det gjelder å klamre seg til kontorpulten.

Fyller du femti, kan du få inntil 4 000 kroner skattefritt. Det samme når du fyller seksti og sytti, men da er det kanskje på tide å tenke på gå av med pensjon? Da kan du også få fire tusen skattefritt.

Unngå julegavekøene

Vi er vel mange som får både magesår og stresseksem bare av å tenke på å gå inn i en butikk når det nærmer seg jul. Det går fort med dyrebar tid til å stå i kø for å få tak i julegaver.

Så må du spørre deg om du ønsker å stå i kø på Vinmonopolet før jul for å sikre akevitten til de ansatte eller om du ønsker årets julegaver levert hjem på døra der de bor? Vil du handle trygt og godt på nett og velge i et stort utvalg? Slike ting er Komplett Bedrift ganske så gode på, vil jeg påstå.

Våre bedriftsgavefavoritter

Her i Komplett Bedrift har vi våre slagere som kundene setter pris på. Derfor har vi samlet dem på en side med julegaveideer hvor du som er arbeidsgiver kan velge og vrake. Er du ansatt så skader det jo ikke å tipse sjefen om dette utvalget.

Du kan jo gå for de tradisjonelle variantene som for eksempel en fin trådløs lader til iPhone, som har vært en slager de siste par årene. Powerbank er fortsatt populært, men dette er jo allemannseie. Hvorfor ikke tenke litt nytt og annerledes?

Hva med en smart kvern som i tillegg ser ganske stilig ut? Denne fra Severin kan kverne både nøtter, kaffebønner og urter.

Det kan jo bli stille og kjedelig for de ansatte i juleferien når de ikke får dratt på jobb. Hvorfor ikke gi dem en Nintendo Switch, så tiden går fort til de endelig kan komme tilbake på kontoret?

Med dagens kontorløsninger så har vi behov for hodetelefoner både til web-møter og for å koble ut støy rundt oss. Da er Apples AirPods 3, kanskje støyreduserende hodetelefoner fra Bose eller populære Sony WH-100XM5 gode alternativer for den spandable sjefen.

Så har du en av mine personlige favoritter og som burde være et must i ethvert hjem hvor de som bor der har behov for å se sånn ganske rene ut. Steamer med innebygd vanntank og høy effekt damper, renser og rengjør klærne dine. I tillegg følger det med en tilbehørsdel som fjerner vond lukt. Perfekt i en litt for travel hverdag!

Ikke gå i gavekortfella

Det er også visse regler rundt kontanter som du skal være obs på. For dersom du får eller gir et gavekort som kan veksles inn i kontanter så er den gaven å anse som skattbar. Men er gavekortet kun mulig å veksle i varer eller tjenester så er det skattefritt. Og så er det alltids det at slike gavekort iblant blir liggende i en skuff og ikke veksles inn i harde, fine pakker – det er jo synd.

Lykke til med julehandelen!


https://vinga.image-bank.com/%2F5.%20videos

Make it stand out.

It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

Make it stand out.

“It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.”

— Squarespace

Det er lett å tro at tiden er over for gode, gamle giveaways, eller profileringsartikler på norsk. Men sånn er det ikke. Norske firmaer bruker fortsatt giveaways for å profilere seg.

Husker du sist gang du var hos legen? Tok du en kikk på den koppen som stod på bordet hens? Med kulepenner i? Jeg skal vedde på at mange av disse pennene var reklamepenner fra legemiddelselskaper som Bayer, Roche eller Novartis. Eller at koppen var en gave fra Pfizer. Og hver gang legen lar øynene gli over pulten, får hen en påminnelse på at disse selskapene finnes.

Kaste eller gi bort giveaways?

La oss si du kommer hjem fra en messe eller et kundebesøk med hendene fulle av kulepenner, pop sockets og lommebøker i silikon. Hva gjør du? Kaster du dem, gir du dem bort eller bruker du dem?

Ifølge American Marketing Association kaster du dem i alle fall ikke. Du tar vare på dem og du bruker dem. Hele 80% av slike reklameartikler blir brukt i et år etterpå. Og der ligger mye av grunnen til at giveaways fortsatt holder stand. Selvsagt som en del av bredere markedsføringsinnsats.

Her i Komplett Bedrift liker vi giveaways, og vi prøver å gi bort det som kan brukes til noe. Vi tenker at det bør kunne koples til kontorarbeid, siden vi ønsker å skape god flyt i din IT-hverdag. Vi tenker at en reklameartikkel bør representere selskapet vårt.

Så når vi gir bort trådløse mobilladere med plass til penner og småtteri, er det fordi tror det er bra at ikke småting ligger og flyter på kontorpulten, og fordi.... vel, hvem trenger ikke å lade mobilen?

På den måten tenker vi at vi kobler det vi gjør med det vi profilerer oss med. Og så har vi drikkeflasker til den som er tørst på jobben. Og bagger med plass til PC og utstyr.